har haft höstlov

Hela familjen har varit lediga tillsammans och vi har haft höstlov. Har fixat och donat hemma och så åkte vi tillsammans med Therese och hennes familj till Lycksele och hade en heldag.
 
 
Vi gick i secondhandaffärer där jag köpte flaskan på bilden ovan för 10 kr och så tog vi en sväng runt på Lycksele djurpark. Det var en superhärlig dag =) Tack för sällskapet Therese =)
 
 
Blev konstigt då jag tog bilden.. Jaja ni ser ju iaf =) Tommy ser ut att frysa så fruktansvärt.. Men det var en härlig dag =)
 
 
Lilla älgtjuren som jag fick klappa, han var så snäll.. =)
 
Ja det var tisdagen det. Therese och familjen åkte hem på kvällen och vi sov hos morsan och farsan. Vi åt gott och satt och pratade en massa. Jag satt och fotade i mammas alla inredningstidningar för det var så mycket jag ville ha och saker som jag kunde göra själv så jag ville ha kvar bilderna.
 
 
 
 
Bilder ur diverse tidningar.
 
Det var ett roligt men det blev tyvärr ett kort besök. På onsdagen så åkte vi vidare till Umeå och hälsade på Fredriks syster Madde. Det var roligt men det var synd att det var en sådan kort stund.
 
 
Madde hade snygga hyllor ovanför sina fönster. Nu har jag beställt sådana av Fredrik =)
 
Gick på biltema, jula och rusta och så storhandlade jag på Willys innan vi åkte hem. Rushigt värre..
 
 
Jag köpte nya skosnören och bytte ut de gamla svarta mot lite roligare =)
 
Har städat mest hela veckan. Milton fyllde 6 år i torsdags så vi har haft gäster här varje dag nästan. I söndags hade vi barnkalas så då var det full rulle.. =)
 
I måndags var det tillbaka i samma gamla vanliga. Milton åkte till skolan med taxin och jag och Elliot var ensamma hemma. Jag fixade en massa papper som bara har legat hela sommaren och så åkte vi in på byn och postade allt som skulle iväg med posten. Sedan gick vi in på ica, köpte med oss lite saft och bullar och så åkte vi på en liten utflykt.
 
 
 
 
Det var ju dax för årets enrisplockning och vi var till mitt favvoställe och plockade lite andra gosaker som jag brukar ha till mina kransar.
 
Jag ringde och anmälde mig till årets julmarknad igår så nu är det bara att sätta igång med kranstillverkningen.
 
Jag satt även och sydde i helgen på en skötväska till min kusin som nart ska bli mamma för första gången och i bara farten så blev det en till.. Tror att jag ska sy ett par stycken och försöka sälja på marknaden. Jag har inte gjort dem så jättestora så man kan ha dem som vanliga väskor också. Mycket behändig om jag får säga det själv =)
 
 
Idag var det meningen att jag och Therese skulle testa ljusrummet som de har på församlingshemmet men så vart jag tvungen att åka till Strömsund för att hämta ut lite medicin åt Dixie hos veterinären så det blev en tur till Strömsund.
 
Hittade de här 2 dukarna på Röda korset. =)
 
 
 
Då vi kom hem till Junsele igen och jag släppt av Therese på jobbet så åkte jag och mormor och Elliot på Röåns möbler för att kolla lite grejer. Då hittade jag denna snygga kudde som jag visar nedan. Men den fick stanna kvar.. Jag köper inte kuddar för 300 kr.. Det var alldeles för dyrt..
 
 
 
Det har varit en bra vecka men det är skönt att den är över. Det är skönt att få vara lite för sig själv också och inte ha Fredrik och barnen runt sig 24 timmar om dygnet.. Jag pallar inte riktigt det.. Skönt med lov men skönt då det är över =)
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Victorias Jul

Du som är så duktig kan nog göra en sådan kudde själv

2012-11-06 @ 21:41:32
URL: http://victoriajul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0