sytt lite till..

I helgen har jag tagit lite ledigt från sömnaden men jag fick mycket gjort i tordags och fredags.
 
 
 
 
 
En hel del kuddar han det bli. Ser nu att det inte syns så bra att det står LOVE och Peace men det gör det iaf. Lite krångligt att sy.. 
 
 
Hittade napphållarna som jag har sytt och satte mig och gjorde några till så nu har jag 10 stycken att ta med till marknaden.
 
 
Jag fick till några nyckelringar också.
 
 
Hade glömt bort de här smyckesgrejerna som jag beställde för ett tag sedan, satte mig och limmade och trixade med dem på torsdagsnatten (kunde inte sova)
 
På fredagen så passade jag och barnen på att vara ute lite. Vi klädde på oss och letade fram sparkarna och skridskorna och så var det årets premiärtur på tjärna. Härlig is!!!
 
 
Ute på var det inte riktigt genomfruset så där var dte läbbigt att åka. Det var ett lager med is och vatten ovanför den tjockare isen men då jag åkte skridskor trodde jag att jag skulle gå igenom. Bäst att hålla sig nära land... =)
 
 
Det blev en liten snigel på fredagen efter att vi kommit in från det härliga vädret.
 
 
 
 
 
 
2 necessärer han jag med också och fler ska det bli. Jag har så många ideer och det dyker upp hur många som helst då jag går och lägger mig på kvällen. Ska testa en sak ikväll och se om den blir bra nog att få följa på marknaden.
 
 
Hittade dessa 2 tavelramar med tygklädd frigolitskiva ståendes i sovrummet. Jag har dem till att hänga smycken. En enkel nål och du har upphängningen. De får följa på marknaden.
 
Imorgon blir det full rulle igen med sömnaden och så ska jag och Elliot försöka oss på att baa lussekatter också. Nu har jag julstämning =)
 
På onsdag ska jag försöka börja med att göra kransarna så att de slipper ligga länge och bli fula. 4 stycken i timmen hinner jag med så jag ska nog hinna göra ett par stycken innan lördag =)
 
Jag har gjort ett schema =) Idag skulle jag ha sytt fler gosedjur men Fredrik tyckte att jag har försummat städningen de sista veckorna och att vi behövde städa. Vi skulle hjälpas åt alla 4 minsann, Vem städade i slutändan?? Jo jag för 3 minuter efter att Fredrik sagt de orden ringde pappa och undrade om Fredrik kunde hjälpa honom, så et har Fredde gjort hela dagen.
 
Fast jag måste ge ungarna en eloge för att städa bra idag. De tyckte att det var jätteroligt att dammtorka konstigt nog men inte mig emot.
 
Trodde att det skulle gå fort att städa och att jag kunde sy sen men det blev aldrig av. Har gjort en ordentlig storstädning av hela övervåningen så nu väntar bara nedre våningen då.. Får väl ta det imorrn också med de miljoner saker jag har på min lista.
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0