Fullt upp

Idag har det verkligen varit fullt upp. Jag som har sovit så dåligt på sistone däckade igårkväll tillsammans med Elliot och sov i 12 timmar. Vaknade upp 7 och har hållit igång sedan dess.
 
Lämnade av Elliot på dagis, for på OKQ8 och köpte kuvert. Har gjort iordning flera paket med tapetbitar som folk har köpt av mig. La ut fler tapeter på facebook i gruppen Vi som älskar tapeter från 50-70 talet som jag har till salu och la ut en lampa som jag har till salu på facebook i gruppen Köp och Sälj retroprylar och har letat en bra låda att skicka den i hela eftermiddagen.
 
 
Fick till slut på en bra låda av Röåns möbler. De fixade biffen och så fick jag en massa emballage av dem så nu kan en elefant sitta på det där paketet utan att det går sönder. Tro det eller ej men den där stora lådan innehåller EN lampa.
 
Han bara hem och fixade iordning paketen så ringer skolsköterskan från skolan och undrar ifall jag kan komma med Milton dit just då. Hon hade fått en avbokning så därför ringde hon så vi åkte dit för längd, vikt och synundersökning. Allt var bra =)
 
For hem igen och gick ut i ladugården. Passade på att slipa skänken som står där ute så att jag kan ta in och måla den.
 
 
Den ska få massor av knalliga färger a´la Anna-Karin... =)
 
Jag hade ju läst min vän Therese blogg innan jag gick ut så jag var ju så vansinnigt pysselsugen så jag passade på att använda mig av maskinerna vi äger. Fredrik brukar vara så rädd att jag ska göra illa mig så han brukar alltid göra allt åt mig men nu ligger han borta i veckan så då passar jag på =)
 
 
Hittade en bräda med bra längd och sågade till sidorna så att det blev så bred som jag ville ha den. Fredrik hade gjort kvartlister förut så jag lipade till en sådan.
 
 
 
Limmade och spikade fast kvartlisten längst ut på en sidan.
 
 
Nylimmat. Sågade till en smalare list till bakstycket.
 
 
Bakstycket fastlimmat och färdigspikat. Limmet torkade på ett litet kick så kunde jag måla den. En tavellist klar..
 
 
 
 
Målade lager nr: 3 idag på bordet.
 
Har suttit vid datorn en massa också och städat lite. Gjorde kycklingburkare till middag och nu sitter jag och njuter av en stor kopp med choklad chili glögg =)
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Therese

Härliga färger nu blir jag mer sugen på att fixa ;)

2013-01-10 @ 19:23:02
URL: http://Theretro.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0