Här händer inte mycket.

Denna helg har spenderats inne i stugvärmen. Då det är -30 grader ute så sticker man bara ut huvudet om man måste tax. vid: vedhämtning och då hönorna ska ha mat och vatten. Annars sitter man bara inne med 2 par tjocksockar och ett par ullskinnstofflor på sig.
 
Jag fick den nya sladden till mitt tvspel i fredags så vi har suttit hela familjen och spelat.
 
 
Ja eller egntligen är det jag och Fredrik som spelat och barnen har haft den dosa det inte spelats på och så har vi sagt att de spelar.. De är inte så smarta. De gick på de.. =)
 
Fast nu fick vi ta en paus i spelandet. Fredrik ligger upp på sängen, han fick nackspärr. Så går det när man ska jävlas med mig på morgonen, hoppar man på mig och försöker kittlas så får man tåla konsekvenserna också. Tror han vred till nacken på något konstigt sätt.. Ligger gör han iaf.. Tror att han ska kunna jobba imorgon hahaha säger jag, han kommer aldrig ur sängen..
 
 
Kokade lite ägg idag med. Kom fram till att de gröna kan vi koka och de bruna är bäst till att knäckas råa. De bruna var helt omöjliga att skala, halva ägget följde med men de var goda ändå. =) Är som mysigt att gå ut och plocka ägg varje morgon och eftermiddag. Vi har 3 hönor som värper nu.
 
 
 
 
 
Jag gjorde klar tavellisten idag med. Borrade hål och skruvade fast den på väggen. Vad tycker du? frågade jag Fredrik. "Jag tycker inte att något så färgglatt passar här inne" sa han.. Har han tittat sig runt i rummet??
 
Jag tycker att det blev bra iaf. Satte upp mina favorbilder och fotografier. Vårt bröllopskort och farmor, farfar, mormor och morfars bröllopskort, och så mina favoritkort på barnen.
 
 
Fredrik kanske har rätt.. rummet är kanske inte så färgglatt eller hur menade han?? =)
 
 
 
Var och hämtade ut mitt löshår igår också. Så jäkla läcker färg, nu längtar jag efter att få se hur det kommer att se ut =)
 
 
Jag och barnen och mormor åkte till strömsund i fredags. Doris skulle till veterinären. Då hittade jag denna uggla på loppis =)
 
 
Och denna ram på Dollarstore för 20 kr. Hittade bilden på etsy om jag sparade och skrev ut.. *smäll på fingrarna*
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: therese

å vill också ha en sådan tavla med döskallen. längtar tills jag får se ditt nya hår ;)

2013-01-13 @ 21:10:03
URL: http://theretro.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0