Pyssel

Eftersom jag har varit så trött idag så har jag försökt att hålla igång. På förmiddagen sydde jag klart julklapparna till Jasmin och Lotus som jag trodde skulle hälsa på idag men som inte dykt upp än.. Han iaf klart med dem innan de kom. =)
 
Sedan började jag min lilla kyrkrenovering. Gjorde några träkors till kyrkogården och så lagade jag taket och gjorde ett nytt kors till tornet.
 
 
 
 
Kyrkan har sett bättre dagar tror jag och ska få lite ny färg på sig, lite mörkare förger så den passar in i min kyrkogård som jag ska bygga upp runt omkring den på plattan. De ska bli så roligt att börja.
 
I höstas så började jag slipa och måla om ett loppisfynd men det projektet tog stopp då det blev allt kallare. Igårkväll hjälpte Fredde mig att bära in det i pysselrummet så att jag kan fortsätta med mitt projekt. Fredde tyckte att det tog för mycket plats i hans garage.. Nu är det bara ett skrivbord till där inne som ska flyttas, slipas och målas om =)
 
Jag har lite mycket med möbler heheh..
 
 
Jag köpte en gulfärg i höstas och målade första lagret men den var så fruktansvärt mesig så jag fick åka tillbaka och byta färg.
 
 
Jag är mycket mer nöjd med den nya färgen fast det ska målas några lager till. Den där färgen är så lös och blaskig. Nästan som vatten =(
 
 
 
När jag liks hade målarpenslar framme så passade jag på att måla Doris dörr också in till hundrummet.
 
 
Och så satte jag upp taxen som jag gjort i spånskiva och tapet.
 
 
Tog fram sprayburken och målade ugglehängaren som jag fick i julklapp av mor och far.
 
 
Ja och så färgade jag håret i fredags så nu är allt färgglatt hemma.. =)
 
 
Jag har förresten börjat städa upp och rensa hemma.. Har plockat undan från golv och bord i pysselrummet så nu kan jag ju faktist sitta ner vid borden och pyssla..
 
 
Tapethörnan före
 
 
Tapethörnan efter. Imorgon ska jag fota tapeter och lägga ut till försäljning.
 
 
Har så många lådor som står inne i pysselrummet med grejer som ska ut på bron sedan då den är klar. Jag gick igenom dem också och sorterade och lade undan grejer i loppislådor.. Så skönt!!
 
 
Nästa projekt som ska målas och slipas om är en möble som står ute i ladugården. En gammal skänk som jag tänker ställa där trälådan står. Jag ska bara pimpa den lite först. Den är så brun och ful nu.. Det ska bli roligt att fixa iordning den.
 
Jag vill även börja med vardagsrummet uppe så att det blir klart i år. Många projekt på gång och ingen som kan hjälpa mig. Fredde ligger borta den här veckan så jag är alldeles ensam med barnen. Fast jag brukar få mer gjort då =)
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Klar förbättring av ugglehängaren! Skitsnygg! Jag gillar verkligen taxen. Passade så bra där också! Vill också få utlopp för min kreativitet..

2013-01-10 @ 10:36:53
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0