Hönsen

Jag är ju hemma ensam med barnen nu då Fredde är i Norge och jobbar så jag får ta hand om allt just nu. Det betyder hönsen med.
 
 
 
Igår höll det på att bli en tupp mindre då tuppfan började attackera mig utan anledning. Eskil som han heter har även varit på mormor, mamma och Fredde. 
 
Jag trodde att det berodde på att de inte är in så ofta till hönsen men nu flög han ju på mig med. Jag har massor av stora blåmärken på låren och benen efter hans klor då han hoppade upp och sparkade mig..  ja det var då jäkligt nära att han skulle bli kvällens middag...
 
Lyckades iaf få ut äggen som var i redena och stekte upp dem till middag igårkväll.
 
 
Ja jag kan då inte förstå hur det kan vara en sådan skillnad på storleken på äggen från samma höna.. Hon måste ju ha fått kämpa..
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0