Vilken underbar påskhelg

Jag fyllde 30 år i torsdags och har blivit uppvaktad hela helgen.
 
I torsdags kom släkt och vänner med presenter och kramar =) Vi åt god mat (grillade för första gången i år) och en massa tårta,
 
Medans jag väntade på främmandet så passade jag på att klä om en fotpall som jag hittade ute i förrådet. Tyget kommer från Broarne.
 
 
 
 
Nu är ju pallen inte bara skön utan snygg också =)
 
I måndags var jag till stan (Sollefteå) med Elliot. Vi var på badhuset, lasarettet och boa..Lade in det mesta av det jag köpte i kylskåpet under torsdagen.
 
 
 
Det blev fullt.
 
 
Fredde fick panik över att det skulle komma folk och putsade fönster...
 
 
 
 
 
 
 
Mormor kom över med födelsedagspeng och blommor. De gjorde sig bra tillsammans med påskpyntet =)
 
 
 
 
 
 
Jag skickade in Fredde på byn för att handla mat och han kom tillbaka med de här vackra blommorna. Jag böev så glad =) Det är åratal sedan jag fick blommor av honom. Det var på tiden =)
 
Jag hade även ett paket i brevlådan då jag hämtade posten. Syster hade skickat de här sakerna åt mig.
 
 
 
Dekorationer som man har på sina nycklar.. så söta..
 
 
Och en burk med hudcreme
 
 
Annika och Magnus med barn kom och hälsade på också. De hade med sig härliga gardiner och tyger åt mig. Det uppskattades..Jag fick även den fina fjärilsljusstaken.
 
 
 
 
 
Av Therese och Tommy och barnen fick jag ett påskägg fullt med godis och det här fina fågelboet som Therese gjort själv. Det är ägg och fjädrar från våra egna höns så jag tycker att det var en jättefin present. 
 
 
Den står nu tillsammans med mina andra fina naturgrejer i naturhörnan.
 
Jag fick även ett presentkort av Therese, Tommy och Fredrik på en heldag tillsammans med Therese i Sundsvall eller Ö-vik och ett till presentkort på en helhelg tillsammans med F, T och T i Lycksele. Therese hade fixat barnvakt och så ska hon och jag gå på spabehandling då vi är där.. SÅ JÄKLA SKÖNT!!!!
 
Stort tack =)
 
 
Våra före detta grannar Lasse och Lilian kom förbi med en blombukett och present, ett diadem.
 
 
Och ett blombud kom med blommor från Wild West Cruisers. TACK =)
 
 
Massor av fint blomster fick jag =)
 
 
Av svärföräldrarna fick jag denna fina skål och pengar.
 
Fredag

Bölens fisketräff/tävling. De senaste 35-40 åren har det varit fisketävling på bölestjärna varje långfredag och sedan 1983 har jag varit där.
 
I år stod jag och sålde korv och fika som vanligt och det var underbart väder. Det var många som hade sökt sig ner till tjärna men tyvärr var det bara 6 stycken som fick fisk. Morbror blev 4:a så grattis till honom =)
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
Jag blev överaskad av grannarna på fisketävlingen då de kom med en present.. Finaste ugglan =)
 
Stort tack för all uppvaktning
 
På kvällen hade vi bjudit in lite kompisar och vi eller iaf jag hade det jätteroligt. Det var prat och surr hela kvällen lång. Mina kompisar från Umeå, Annika och Malin åkte hit tillsammans med Freddes syster Madde och hennes dotter Nicole så det var extra roligt.
 
Det var bara tråkigt att Tommy inte kunde komma men har man jour så har man =(
 
Nästa gång =)
 
Även idag fick jag presenter.. Man har så fina vänner.. Tycker om er alla så mycket.
 
 
Av Malin, Annika och Madde fick jag en klocka.
 
 
Armband, halsband och örhängen (ej på bilden)
 
 
Och så fick jag en jättefin vas och tulpaner... Jag blev så glad =)
 
 
Andrea och Jonas kom med den här boken som var helt underbar, Vilka bra ideér det fanns i den.
Av Robban och Ulrika fick jag trisslotter som tyvärr inte gav någon vinst =(
 
 
Lördag
 
Jag vaknade tidigt och var pigg trots att jag varit uppe till halv 3. Jag smög mig ner för jag ville inte väcka tjejerna och så städade jag undan i köket (det såg förjävligt ut), matade hundarna och fiskarna och så satt jag i solen och löste korsord till Fredde klev upp 3 timmar senare.
 
Pojkarna kom hem från mamma och pappa och Elliot såg till att väcka upp Malin och Annika =) Sedan fick de busa hela dagen och gosa. Elliot däckade på 3 minuter igårkväll..
 
 

Efter en timme eller så kom till och med Milton ut från gömmorna och vågade sitta bredvid Annika. Stora framsteg för Milton. Men man vet ju aldrig. Annika kanske är jättefarlig ; )
 
 
Madde med Nicole. Nicole var lite misstänksam mot oss, vi var nog lite farliga ändå.
 
 
Men Dixie gick an.. Hon var en stor favorit och lät sig gladeligen klias
 
 
 
 
 
Busfrö
 
Tyvärr så åkte alla hem under lördagen och lämnade mig ensam med familjen. Vi såg en film och så däckade vi i säng alla 4. Det är jobbigt att fylla år.
 
Söndag.
 
Det är idag det. Det har varit en bra dag. Jag klev upp tidigt, åt frukost och så skulle jag spela lite patians och somnade som ett litet barn. Vaknade då Fredde ringde och frågade om vi inte skulle komma ner till skogen.
 
Han och pappa håller på att ta reda på virke som blåst omkull så de har varit i skogen hela dagen.
 
Så då var det ju bara att klä på mig och ungarna och ta skotern och åka ner med lite vatten åt dem.
 
Det var ju så varmt och skönt idag så jag och barnen bestämde oss för tt grilla lite korv och sola lite nere i vårt vindskydd. Det var så härligt.
 
Elliot saknade kompisar att leka med idag så vi bestämde oss för att gå till grannen (släkta) för att kolla om deras barnbarn fortfarande var kvar så att Elliot skulle ha någon att leka med.
 
Tyvärr så hade de redan åkt hem men de hade ju något mycket bättre hemma.. HUNDVALPAR!!!
 
Gulligaste som jag har sett på länge. 2,5 vecka gamla.
 
 
 
 
 
 
 
De var så mysiga och de luktar ju så gott. Vill ha också...
 
Eftersom man ställde om klockan inatt så är ju allt lite konstigt nu, Sitter och ser film för att gå och lägga oss sen men det är ju så jäkla soligt ute så det känns ju som om det är mitt på dagen.
 
Ska se om det går bara att sova ner ungarna =/
 
 
              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Elin

Det var ju kul att du hade kul!:-D Fan va fina ugglan och nyckelgrejerna var. Anade inte att dom var så snygga! Jag vill också ha nu;-P Det kommer fler presenter förhoppningsvis inom en månad (kina....). Iaf! FAAAN va sprit!;-P

Svar: Kylskåpet är fortfarande fullt.. kan du inte komma hem och hjälpa mig?? ;)
Anna-Karin

2013-04-06 @ 14:03:23
URL: http://wickedmuffin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0