Hemma

Jag har haft så himla ont i höften de senaste dagarna. helst i helgen men har inte lyssnat på kroppen utan fortsatt med att lyfta tungt och gå med röjsåg.. Har fått sota för det nu och har varit hemma i 2 dagar från jobbet..
 
Min höft bråkar alltid på hösten och vintern då det är rått och kallt ute. Det är som om den blöta kylan smyger sig in i benmärgen och karvar som en kniv i höften på mig.. Men efter lite vila så mår jag nu bättre och tänker jobba imorgon.
 
Igår blev det till att sitta inne. Att sitta en stund åt gången gick bra och jag passade på att göra klart lite pyssel som legat och väntat på mig.
 

Gjorde lite hängare som jag ska sälja, de är för att hålla reda på de där enskilda sockarna som jämt saknar en maka...
 
 
Målade mitt loppisfynd, trådrullehållaren.
 
 
Diskade lite plåtburkar som jag sedan tapetserade.
 
 
Therese har varit här hela helgen och har börjat måla ett nyckelskåp jag hade hemma. =)
 
 
Har grundmålat ett annat loppisfynd också.
 
 
En anslagstavla fick sig ett ansiktslyft.
 
 
Sydde en kudde..
 
 
Jag har lite glasburkar med lock som var tråkiga så jag limmade fast lite smådjur och målade dem.. Mycket roligare i pysselhyllan nu.
 
 
 
 
 
 
Jag var ju på sotippen förra veckan och lite saker fick följa med hem. Några hyllor, en stol och denna snygga kaffekanna. Den går ju inte att koka kaffe i men fungerar utmärkt som blomkruka =)
 
 
Hittade lite kakburkar på tippen också som har fått tapeter på sig.
 
 
 
 
Doris har hållit mig sällskap och är ju så go.. Men kameraskygg Vackrare kort än så här blir det inte.
Idag har jag umgåtts med Therese. Hon och familjen sov här inatt, lika bra, vi umgås ju halva kvällen ändå.
 
Har haft sjuktransport av henne idag och fått skjuts till byggvaruhuset för att köpa färg till en stol och då hade vi så tur att de sorterat bort alla gamla utgångna tapetprovböckerna så vi fick allihopa. Hurra!!!! Tack PA Bygg.
 
Passade på att äta lunch på bageriet och träffade en gammal vän så det har varit en bra dag =)
 
 
 
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0