En bra vecka

Det har varit en rätt så bra vecka.. Ja min nacke är inte bra än men jag fick äntligen tag i sjukgymnasten och stressade honom lite så att han fixade en remiss åt mig på röntgen.
 
Vi hade öppet handelsboa i onsdags och det var jätteroligt för det kom folk hela tiden och jag fick sälja några grejer också =) Både Fredrik och Tommy var in och hälsade på oss också och vi passade på att utnyttja dem till att köra hem möbler åt en tjej och att bära in möbler på Handelsboa som ska säljas..
 
 
Vi har nu en jättefin retrosoffa till salu, en bäddsoffa kanske jag ska tillägga. Endast 500 kr.
 
 
Jag höll på hela dagen med att mäta och fota alla gardiner och hänga dem snyggt och hänga upp alla kläder i klädrummet som vi gjort iordning.
 
Men så tog det slut på galgar men som tur är så finns det underbara människor som byn som skänker saker till oss.. Får tacka Regina för galgarna, nu kan jag fortsätta packa upp =)
 
En kund kom in med presenter också. Snällaste Inger hade hittat en 70 tals tapetrulle.. Tack tack =) sådana presenter tycker vi om =)
 
Även hennes syster hade goda nyheter.. Hon hade lite grejer som hon ville bli av med så jag och Therese åkte till henne i torsdags..
 
Finaste bröllopsklänningen fick vi. Helt underbar, 60 tal, kort, spets, utsvängd kjol.. Jag önskar att jag kunde haft den men Doris var hur liten som helst.. En jättefin päls, militärkostymer och lite annat smått och gott fick följa med oss hem också. Det tackar vi så hemskt mycket för.. Bilder kommer på grejerna senare.
 
Idag var jag till röntgen. Therese följde med mig så att jag slipper oroa mig för bilkörningen, blir så trött då jag kör och ont i nacken. Då är det skönt att ha någon med. Tack för sällskapet =)
 
Var in på röda korset och hittade en lite ljusstake och en fin mugg.. ska fota dem imorgon.
 
Det gick fort på röntgen. han knappt slå ner arslet på stolen i väntrummet innan jag blev inkallad. Få se vad de hittar nu då så man får hjälp, så här går det ju inte att gå..
 
När jag var i stan så ringde en annan läkare, han som har haft hand om mig i vinter för att utreda varför jag är så trött och han skrev ut en medicin som jag skulle få prova i några veckor för att se om jag blir piggare.. Jag hoppas att den kommer att fungera.
 
Slutligen vill jag visa en uggla som jag fick förra veckan, så himla fin.. Enda som är sund är att det fattas ett öga och att det är en liten spricka på baksidan men det är ju inget som jag ser så jag bryr mig inte om det.. Jag har kontaktat en glashytta i Umeå om ögat så jag ska skicka lite bilder så skulle de se om de kunde göra ett nytt öga..
 
Jag har fått höra att det är en väldigt ovanlig glasuggla ur serien peacock från Elme.
 
 
              
Åsikter och kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0