vårt hus del 1: nedervåningen

Vårt nya men väldigt gamla hus ger oss nya överraskningar nästan varje vecka.. Det regnar in på balkongen, trossbotten har farit i vardagsrummet, dålig täckning, potatiskällaren håller på att rasa, det behövs ny fasad och målning, vi behöver dra in jordvärme, det springer möss genom huset på dagtid och nu så upptäckte vi att avloppen är igenproppat så nu måste vi gräva upp avloppet ute och byta ut de.. 


Fredrik åkte igår för att jobba igen.. Innan han åkte sa han: "använd inte toan eller något annat så det fylls på mer i avloppsbrunnen.. Jag kommer hem på fredag och fixar det.. " hahahaha.. säg till ungarna att inte spola vatten i kranarna eller spola på toan. Jag håller på att bli tokig idag...   

Härligt med hus eller hur.. 

Tänkte att jag skulle visa lite bilder inifrån och berätta lite vad jag tänkt mig.. Fokuserar på det roliga idag..


Pysselrummet


 

Har en hörna i mitt pysselrum som jag experimenterar mig fram med.. Har en massa tavlor som skulle upp någonstanns.. ska upp med några till.. Några små men måste köpa ramar till dem.

 

Taget från tavelhörnan.. Härligt med ett stort pyssel/syrum då man kan ha ett bord i mitten för att klippa tyger på.



Jag har 1 klippbord och 3 skrivbord. En för datorn, en för symaskin och en för pyssel.. Pysselbordet är lika rörig som min skalle. 

 


Bokhyllorna är fulla med böcker och tyger.. Jag trivs med många grejer och färger runt mig. Då känner jag lugn och får inspiration till att göra saker.. 


Vardagsrum nere

Det är här som trossbotten har farit. Måste ju upp med det fina golvet men har helt enkelt inte hunnit i år..  Tänkte sätta upp lite gardiner och möblera lite lätt så att det ser mer hemtrevligt ut. Satte upp lite tavlor i helgen.

 

Barnen använder rummet som lekrum nu. De är då generöst med yta..  vardagsrummet är 5,5*6 meter stort.



Hade tänkt köpa en jättesoffa och ställa i det där hörnet, ju större desto bättre..





Fredriks vägg. Han trodde att han skulle få mer väggyta än så här... så fel han hade.. Mohahahaha...



Det känns som om det vore bra att måla över den hemska målningen bakom öppna spisen.. låtstas tegelstenar usch!!


Hallen



Bastuhallen.. Tro det eller ej men jag tänker måla hallen vit.. JAG.. VITT... Jag vet, jag måste ha slagit huvudet.. All jäkla bastu ska bort..


Köket



Samma sak här.. Allt som är furu ska målas, utom köksbordet som får vara furu, det är ett gammalt slaktarbord och skitstort.. Bra när man har många gäster..

Det ska bli grön tapet här.. Har visat den förut här..



Det är inte tegel vid vedspiesen heller, det är självhäftande plast och den ska BORT!!!



Vi har turen att få ett så stort hus. Det finns ett rum till på nedervåningen men det är kallt och oinrett just nu. Ska bli toalett och tvättstuga men som sagt, det är en jäkla massa jobb..

Nu ska jag njuta av tystnaden. Ungarna har slagits och skrikit hela dagen och mitt tålamod är borta sedan för länge sedan.. Nu gick de för att hälsa på mormor tack och lov.. Hoppas de är där ett tag.

              
Åsikter och kommentarer
Postat av: Anna

Är lite avundsjuk på att du är så duktig med symaskinen..=) har väntat på att du ska använda mönstret från Etsy, vill ju oxå ha en sån klänning =)

2011-10-21 @ 08:47:25
URL: http://sinnersandsaviours.blogg.se/
Postat av: Elin

Myyyysigt:-D

2011-10-24 @ 22:26:36
URL: http://wickedmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

       
RSS 2.0